پرسشنامه سازگاری اجتماعی SAS (پی کل و ویسمن)

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
توضیحات:
پرسشنامه استاندارد سازگاری اجتماعی SAS تالیف پی کل و ویسمن (1999)، در قالب فایل word، شامل 52 گویه، همراه با راهنمای نمره گذاری و تفسیر و روایی و پایایی و منبع مورد استفاده.

مقیاس سازگاری اجتماعی به عنوان یک مقیاس برآیند برای ارزیابی درمان دارویی و روان درمانی بیماران افسرده طراحی شده است. در حال حاضر از این مقیاس برای سنجش سازگاری بیماران و افراد سالم به طور گسترده ای استفاده می شود. مبنای نظری و محتوای عبارات به کار رفته در آزمون از مصاحبه ساخت دار و نمره گذاری شده گرلند برای ارزیابی ناسازگاری و مطالعات تجربی اولیه به وسیله پی کل و ویسمن در سال ۱۹۹۹ گرفته شده است. این مقیاس روابط بین فردی را در نقش های مختلف شامل احساسات، رضایت، اختلاف و عملکرد ارزیابی می کند. ساختار آزمون دو بعد مجزا را نشان می دهد: حوزه نقشی و بعد از سازگاری که برای هر کدام از حوزه نقش ها انتخاب شدند.

برای نمره گذاری این مقیاس از دو روش استفاده شده است:
1. محاسبه نمره میانگین : برای بدست آوردن نمره میانگین برای هر بخش ( مانند : کار ، اوقات ، فراغت ......) نمره همه عباران مربوط به زیر مقیاس مورد نظر را با هم جمع کرده و بر تعداد کل عبارات مربوط به آن زیر مقیاس تقسیم کنید.
2. محاسبه نمره کل : برای به دست آوردن نمره کل آزمون نمره همه سوالات را با هم جمع کرده و بر تعدا د سوالاتی که آزمودنی به آنها پاسخ داده تقسیم کنید.
تفسیر: نمره بالا در هر زیر مقیاس نشان دهنده سازگاری اجتماعی پائین آزمودنی در حیطه مورد نظر است . نمره بالای کلی نیز حاکی از آن است که آزمودنی از سازگاری اجتماعی نامطلوبی برخوردار است.
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 23585 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:23 کیلوبایت

 قیمت: 20,100 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    قابل استفاده برای کلیه پژوهشگران
    .......................
    ابتدا فایل را با با نرم افزار Winrar از حالت فشرده خارج نمایید. برای دانلود رایگان نرم افزار winrar اینجا کلیک کنید.


  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل word و قابل ویرایش